Wokół pełno biur rachunkowych, konkurencja wśród biur jest bardzo duża… Jednak gdy zaczynamy szukać, nie zawsze wiemy, na co zwrócić uwagę i na pewno wybór nie będzie łatwy.
Kwalifikacje biura rachunkowego – księgowej
Warto sprawdzić czy księgowa posiada odpowiednie kwalifikacje sprawdzając między innymi czy księgowa posiada:
Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy (nie jest ona już obowiązkowa, natomiast wielu księgowych z wieloletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów)
Potwierdzenia kursów i szkoleń księgowych – to własnie szkolenia i kursy, informują przedsiębiorcę, że właściciel biura rachunkowego nieustannie poszerza i aktualizuje swoją wiedzę. To niezwykle istotne, ponieważ przepisy podatkowe zmieniają się bardzo często.
Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego – to podstawowy warunek przy wyborze biura rachunkowego. Ubezpieczenie chroni firmę od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy popełnione przez biuro rachunkowe.
Specjalizacja branżowa – najlepiej wybrać biuro rachunkowe, które specjalizuje się w obsłudze firm z Twojej branży.